MijnLab wijzigt !
Alle abonnementhouders van MijnLab zijn onlangs geïnformeerd over ons besluit een belangrijk deel van de dienstverlening van MijnLab per 1 juli jongstleden te beëindigen. Het deel dat wij beëindigd hebben betreft het beheren van de afvalstroomadviezen.
Waarom stopt MijnLab?
Het beheren van Afvalstroomadviezen vereist specifieke kennis. Dit betreft niet alleen de stofeigenschappen en relevante wet- en regelgeving, maar ook vooral kennis van (het gebruik van) analyseapparatuur. De afgelopen jaren hebben we gemerkt dat het steeds lastiger wordt om specifieke informatie van leveranciers van analyseapparatuur te verkrijgen waarmee wij de beoordelingen kunnen uitvoeren. Hierdoor wordt ons werk bijna onmogelijk. Wat wij absoluut willen vermijden, is het maken van aannames in de totstandkoming van afvalstroomadviezen, aangezien u er op moet kunnen vertrouwen dat deze adviezen volledig betrouwbaar zijn.
Daarnaast heeft de technologische ontwikkeling in analyseapparatuur ervoor gezorgd dat de hoeveelheid afvalstoffen die bij een analyse vrijkomt sterk is verminderd, waardoor de meerwaarde van een afvalstroomadvies afgenomen is.
De hoeveelheid tijd die wij moeten besteden aan het beheer van afvalstroomadviezen weegt allang niet meer op tegen de meerwaarde en de commerciële prijs die wij daarvoor u doorberekenen.
Wat betekent dit voor u?
Het online platform MijnLab blijft tot 1 november a.s. bereikbaar. Tot die tijd heeft u gelegenheid bestaande afvalstroomadviezen door te nemen en te downloaden. Houd er rekening mee dat wij deze niet langer beheren.
Wat blijft bestaan?
Onze dienstverlening omtrent het inzichtelijk maken van relevante wet- en regelgeving voor (ziekenhuis)laboratoria en het bijhouden van wijzigingen hierin zetten wij door in een nieuwe en verbeterde formule.
U bent gewend binnen Mijnlab een register van relevante wetgeving op het gebied van Milieu en Arbo/Veiligheid te kunnen raadplegen. Daarnaast ontvangt u elk kwartaal een update van relevante wijzigingen, voorzien van een niet juridische samenvatting. Deze dienstverlening zetten wij voor u voort binnen onze online applicatie voor HSE-compliancemanagement: Pharius.
Op dit moment werken wij aan een geheel nieuw register van wet- en regelgeving, waarin u als (ziekenhuis)laboratorium alle wet- en regelgeving terug vindt die op u van toepassing is op het gebied van Milieu en Arbo/Veiligheid. Dit register is meer gedetailleerd dan het register dat u al kent en is ook geheel geactualiseerd naar aanleiding van de invoering van de Omgevingswet per 1 januari 2024.
In Pharius gaan wij u voortaan 4-wekelijks informeren over wijzigingen in wet- en regelgeving. Elke wijziging is voorzien van een toelichting en (indien sprake is van een relevante wijziging) een advies voor een te nemen actie. Voordeel van Pharius is ook dat u direct toegang heeft tot de meest recente versies van de betreffende wetteksten en Nota van toelichting door de Nederlandse/Europese overheid.
Wat zijn de kosten hiervan?
De abonnementsprijs van deze dienstverlening in Pharius bedraagt € 499,- per jaar, onafhankelijk van het aantal gebruikersaccounts. Onbeperkt toegang dus!
Eerst meer weten?
In september organiseren wij een aantal online demo’s om u de mogelijkheden van Pharius te laten zien. U kunt zich hiervoor aanmelden op https://www.benb.nl/demo-mijnlab-pharius.
U ontvangt van ons vervolgens een uitnodiging voor de online demo.
Wij realiseren ons dat u door dit besluit mogelijk een voor u belangrijke meerwaarde ziet verdwijnen, maar rekenen op uw begrip gezien onze motivatie. Graag zetten wij onze samenwerking voort aangaande wet- en regelgeving.